На форумі "Велике будівництво: Авіація і Туризм" презентували стратегію розвитку малої авіації в Україні


В рамках третього блоку форуму «Велике будівництво: авіація і туризм», який відбувся 25 листопада 2021 року в терміналі F аеропорту Бориспіль, була представлена концепція розвитку авіації загального призначення в Україні, до розробки якої долучилися експерти об'єднання "Авіація загального призначення України"

На форумі "Велике будівництво: Авіація і Туризм" презентували стратегію розвитку малої авіації в Україні

Під час дискусійної панелі «Мала та велика авіація», в рамках якої обговорювалися проблеми та перспективи розвитку авіації в Україні, модераторка панелі - радниця міністра інфраструктури та учасниця громадського об'єднання «Авіація загального призначення України» Світлана Коломієць - презентувала бачення та основні підходи до розвитку малої авіації в нашій державі.

Під час презентації Світлана підкреслила, що, попри свій невеликий розмір, літаки малої авіації становлять переважну більшість всього повітряного флоту у світі, а галузь генерує понад 150 мільярдів доларів доходу для світової економіки та майже 7,6 мільйонів робочих місць. На відміну від США чи країн Європи, де авіація загального призначення забезпечує цілу низку функцій у сфері безпеки, логістики, медицини, транспортування та сільського господарства, в Україні ця галузь довго розвивалася стихійно.

Водночас, інтерес до малої авіації постійно зростає, адже за даними Державної авіаційної служби України та Украероруху кількість виданих ліцензій приватних пілотів за останні три роки виросла майже втричі до 570 в 2021 році, а кількість польотів малих повітряних суден у класі G виросла з 26 тис у 2019му до 40 тис у 2021му. Проте надмірне і застаріле регулювання, низька якість та кількість аеродромів, невідповідність законодавства європейським практикам заважає реалізувати потенціал сфери в повній мірі.

Радниця міністра окреслила 4 засадничі принципи, які мають дати свободу малій авіації - це 1) ліберальне, прозоре та сучасне регулювання, 2) європейські підходи до безпеки в повітрі, 3) розвиток наземної інфраструктури та 4) високі стандарти у підготовці приватних пілотів.

Зазначалося, що в рамках лібералізації будуть переглянуті механізми надання дозволів на виконання польотів, спрощено видачу сертифікатів льотної придатності за принципами Європейської агенції з безпеки польотів (EASA), запропоновані нові правила допуску до експлуатації злітно-посадкових майданчиків, удосконалено митні процедури ввозу літаків, переглянуто зони обмеженого використання повітряного простору та ін. Також заплановано прийняття ряду законопроектів, серед яких - оновлення низки положень Повітряного кодексу України відповідно до законодавства ЄС, створення умов на законодавчому рівні для безпечного використання повітряного простору БПЛА.

Окремо в презентації підкреслено необхідність розвитку наземної інфраструктури для авіації загального призначення. Для цього заплановано розвивати проекти державно-приватного партнерства для будівництва нових аеродромів малих літаків, підтримати розвиток навколоаеродромної інфраструктури та просувати використання малої аіації для потреб оборони та суспільно-важливих місій.


25/11/2021
Особистий кабінет

Забули?